Sunday, May 23, 2010

Kecelaruan..

Hmm... just finished editing e-Aduan, Public Complaint System Management For State of Kelantan..
Dalam keadaan berserabut dan fikiran yang bercelaru, alhamdulillah, Allah bagi aku taufik, kekuatan dan keizinan untuk menyiapkan tugasan ini.. Namun kenapa aku masih tak tenang..??

Pertama mungkin kekosongan hati lantaran amalan wajib yang belum ku tunaikan di tambah dosa dosa secara sengaja dan tidak sengaja..

Kedua
mungkin kepalaku berserabut memikirkan satu lagi tugasan lain yang aku janjikan pada seorang rakan ku yang mana ia memerlukan komitmen yang tinggi.. Satu sistem aplikasi yang berbentuk analisa tahunan semasa dan tahun sebelumnya yang melibatkan 38 jenis laporan... arghhh mampukah aku melakukankannya.. Kalau xnak serabut kepala baik aku tolak jer permintaannya walau aku tahu mungkin dia sedikit kecewa namun jika aku tolak, terlepaslah aku peluang rezeki tambahan yang mana at least sedikit sebanyak mampu meringankan beban kewangan yang aku tanggung..

Minggu depan seisi perkuliahan bagi semester kedua akan bermula.. arghhh satu lagi komitment yang menyerabutkan kepala.. kalau setakat belajar tak mengapa tapi ini melibatkan peperiksaan dan assignment.. adushhh...

Atau mungkinkah jiwaku berserabut memikirkan sesuatu yang lain.. sesuatu yang telah lama cuba ku lupakan namun kini ia hadir semula... adushhhhh sakitt sakiittt..

Tak kisahlah apapun yang penting aku harus kembali kepada satu hakikat.. yang sejauhmana aku pergi.. sejauh mana aku berusaha segala sesuatu itu bergantung kepadaNya.. bergantung kepada keizinNya so tak payah lah aku fikir banyak-banyak.. I have to take easy and try as best as i can... kept trying trying no matter how many times im falling..

~AreZies~

No comments:

Post a Comment